2011-09-08

Wazzaaaaai!

Sådärja..
Nu har jag allt skapat en sån där "Blogg". 

Vi får väl se hur länge det håller i sig.

Hursomhelst, så hade jag idag tänkt skriva lite om mina förberedelser inför min resa till Afrika, och Ghana :)
Det är inte helt lätt vill jag lova!
Till att börja med så är det en del vaccin som måste tas. Kan ju räkna upp de som jag kommer att på något vis låta ta sig in i min kropp:

Gula febern
Hjärnhinneinflammation
Malaria
Kolera

samt Tuberkulos, som kommer att intas när en tid för det är ordnat.

Sen är det som så, att man måste ha visum för att få vistas i Ghana.
Fyra ifyllda visum-ansökningar samt mitt pass ska jag inom kort skicka iväg till Volontärresor
, som jag valt att åka med.
För er som undrar så är det blott 59 dagar kvar till avfärd!
Fick hem en del av informationspaketet idag. 
Blev synnerligen exalterad! Jag var så lycklig. 
Som ett barn på julaftons morgon, minsann! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar