2013-01-25

Det är aldrig försent!

Vad en löptur kan pigga upp en. Hade en riktigt dålig dag igår, och var sååå omotiverad till att ta mig ut. Men jag fick lite hjälp på traven, och till slut kom jag mig ut. Jag krängde på mig mina compression tubes och efter 100 m så kändes det redan bättre. Efter 300 m hade jag fått håll, men det är ju en helt annan sak. Det försvann dock efter ett tag. Det blev hursomhelst en mil. Fick springa lite fram- och tillbaka för att få ihop de sista 200 metrarna.
Läste en kort, men ack så intressant artikel igår. SJUKT imponerande! En 101-årig man från Indien som snart ska springa sitt sista maraton. 101 år och han springer MARATON!
"– Åldern börjar ta ut sin rätt, säger Singh. Men jag kommer att fortsätta springa minst fyra timmar om dagen, för löpning är mitt liv."

I morgon är det lördag. Sätter mig på planet och åker söderut i några dagar. Ska bli superkul att få träffa mina kamrater och familj där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar