2011-10-20

Äntligen!

Woho! Nu har jag ÄNTLIGEN fått information om vart jag kommer bo och arbeta i Ghana.
Kommer att jobba på ett barnhem som heter "Wipe not, child", vilket betyder "Gråt inte, barn".
Barnen på barnhemmet är 23 st, mellan 1 och 12 år. Man kommer att bada och mata barnen, leka och sjunga med dem samt undervisa dem i matematik och engelska. Det ska bli väldigt spännande att undervisa, eftersom jag aldrig gjort det förut. Känns väldigt skönt att jag kommer att bo och jobba med en till tjej från Sverige. 
Vi kommer att bo hos kvinnan som driver barnhemmet, och hennes två barn som är 7 och 9 år. 
Jag blev mycket lycklig över att se att vi kommer ha tillgång till både vatten och el!

Har köpt en fotboll och hopprep att ta med till barnen på barnhemmet. Ska köpa block, pennor och tavelkritor i helgen hade jag tänkt. Hade även tänk köpa nån liten present till barnen i familjen som vi ska bo hos. Får se vad jag hittar på då.

Tänkte att jag skulle liva upp inlägget lite med några bilder. Alla tagna 2009, om jag inte minns fel.









Har inte så mycket mer att berätta nu. Hej då!

2 kommentarer: