2011-11-07

Ghana, dag 1 och 2

Aloha allesammans!

Ar helt slut har i varmen. For det ar det. Varmt alltsa. Igar var en laaaang dag. Men det gick bra i alla fall. Det enda jobbga var att sta i ko for att fa sitt visum kontrollerat. Tog val sisadar en timme. Nar vi vaxlat pengar och hamtat bagaget togs vi emot av Tina, som ar "ledare" for projektet.
Hade resesallskap av tre andra svenska tjejer hela vagen igar, och det var grymt skont! Sen motte vi en fjarde efter passkontrollen har i Ghana. Sen akte vi minibuss till volontarstallet. Kande redan da att det har ar det basta jag gjort i hela mitt liv!
Det hande inte sa mycker mer igar an att vi blev visade till vara rum och fick middag.

Idag borjade dagen med frukost, som bestod av vitt brod, kaffe, te osv. Efter det var det dags for information om diverse kultuskillnader och sa. Tina inledde med att saga: "I'm Tina, and I'm gonna be your big black mma when you're here." Haha, sot!
Fick veta att beroende pa vilken dag i veckan man ar fodd sa har man ett namn. Jag ar fodd pa en lordag, och heter da "Ama".

Efter informationen akte vi och kopte simkort och vaxlade pengar. (Dock sa gjorde ju jag det redan igar). Kandes inte helt ok att sitte bredvid en man pa vaxlingskontoret med automatvapen...

Pa eftermiddagen akte vi till en strand dar vi hade trum- och danskurs. Jag skulle bli en dalig Ghanian!
Nar vi gar pa gatorna sa ropar barnen "Obruni" efter oss vitingar. Man kanner sig ganska ensam har som vit.

Vi ska vara har pa volontarcentret tills nagon gang pa onsdag. Da aker vi ut till vara projekt. Ska bli jattespannande! Vet inte nar jag kommer ha tillgang till internet nasta gang. Men det far vi se.

Ha det bast dar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar