2011-11-09

Ghana, dag 3 och 4

Jag hoppas verkligen att kroppen staller om sig efter varmen snart. Annars kommer det har bli olidligt!
Igar akte vi till en marknad. Det var en ren helvetesfard! AC:n fungerade inte i bussen. Sa vi att i minst en timme innan vi oppnade fonstrena. Trodde jag skulle smalta bort till en pol. Har man brattom in till Accra sa ska man aka VALDIGT tidigt. Bilkoerna var sjukt langa, och det tog oss ungefar 3-4 timmar att ta oss till marknaden. Som kanske var 3 mil bort. Och nar vi val kom dit sa fick vi bara ga och titta i en halvtimme. Det kandes inte riktigt vart det. Kopte ingenting pa marknaden, for jag blev sa radd for alla forsaljare som kastade sig over en.
Nar vi kom hem fick vi kycklingsoppa och ris som formats till bollar.
Pa kvallen spelade vi UNO och diverse kortspel. Det var trevligt.
Vi ar nio volonarer som kom hit i sondags. Fem fran Sverige, en fran Tyskland, en fran Schweiz och tva fran Holland.

Natten till idag var det olidligt varmt. Strommen gick kl 21 igar kvall, sa vi hade ingen flakt pa rummet. Det ar inte nadigt, nar det ar 25 grader pa natterna.
Lamnade ivag mitt pass idag. Det kandes inte bra. De skulle registrera alla pa ambassaden. Undrar nar (om) jag far det tillbaka...

Vi har haft spraklektion idag ocksa. Det var jattesvart. Haha. jag kan saga "Akwaba", som betyder valkommen. Kanns inte som det viktigaste ordet..

Vi har bestamt vart vi kommer spendera helgerna nu. Det blir bla. Cape coast och green turtle lodge, som sags vara valdigt vackert.

I morgon aker vi antligen ut till vara projekt! Hoppas vi slipper sitta i langa bilkoer da.
Det har kandes som ett lite negativt inlagg. Haha. Men jag har det i alla fall jattebra, trots varmen och brist pa elektricitet.

Ha det sa bra! Saknar ella er dar hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar