2011-11-04

Till er som inte förstår

Nej, jag har inte tänkt rädda världen med min volontärresa! Såklart kan jag inte göra det helt ensam (även om det vore rätt coolt!). Syftet med min resa är att få en uppfattning om hur människor har det i andra delar av världen. Och såklart att skapa en hyggligare miljö för barn som inte har några föräldrar som tar hand om dem. Att ge barnen den kärlek och närhet som de behöver, men annars inte kan få.
"Du kan ju inte göra någon skillnad!" Nähä? Och hur vet man det då?
Självklart blir det skillnad för barnen när det kommer någon som är engagerad, bryr sig om och verkligen vill hjälpa till.

4 kommentarer:

  1. Självklart gör du en skillnad! Förstår inte alls varför människor säger sådär och det är absolut ingenting du ska lyssna på. Du kommer göra en stor skillnad för just de barnen du kommer att möta. Att inse att de har ett värde, till och med för en okänd människa som är från andra sidan jordklotet som åker till just deras barnhem för att hjälpa till och lära känna dem. Du gör något bra!

    SvaraRadera
  2. jag har själv varit på ett barnhem i just ghana, och självklart gör man skillnad, man räddar inte världen, men för barnen på barnhemmet betyder det otroligt mycket att man är där. :) ha det bäst! och lycka till :)

    SvaraRadera