2011-11-15

Ghana, dag 5-9

ANLTLIGEN INTERNET!

Har hant en hel dros med saker sedan sist.
Kan ju borja med att beratta att vi akt ut till vara projekt nu i alla fall. Jag och Linnea bor tillsammans i ett litet rum med tre sangar, tva sma bord och en stol. Utanfor har vi som en farstu dar vi ater mat.
Vi gar pa toa i ett dass, fullt med flugor. Sa man behover aldrig vara ensam. Vi har inget rinnande vatten. Det hamtar vi i en brunn. Sa vi far tvatta oss i en hink.

Man vaknar jattetidigt pa morgnarna nar tuppen gal. Den vill man garna bryta nacken av!
Vi har fatt lara oss tvatta pa Ghanianskt vis. De skrattade at oss nar vi forsokte. Men nu gar det battre an i borjan i alla fall.

I helgen var vi till Cape coast. Dar bodde vi pa ett vandrarhem/hotel som lag pa stranden. Det var mycket vackert! Det tog oss 6 timmar att ta oss dit. Nar vi kom dit at vi pizza. Helt ok. Nar jag var klar at en framling upp rasten av min mat. Han tyckte inte man skulle slosa.
De bjod oss pa gras. Vi tackade nej. Haha.

Pa lordagen akte vi till Kakuum national park, och gick pa hangbroar 40 m upp i luften. Jag var livradd! Men det var haftigt. Sen gick vi pa vandring i regnskogen. Dar borjade det sporegna. Vi fick skydda oss under ett tak tills det var over.

De slar barnen har. Det ar hemskt! Det var nagon som gjorde det utanfor varat fonster for nagon kvall sedan. Det varsta jag varit med om! Jag borjade nastan grata. Att man kan gora sa mot ett barn. Kan inte forsta!

Igar hade vi lektion for forsta gangen. Det var varldens kaos. Men barnen verkade gilla det. Och det ar ju huvudsaken.
Pa kvallen gav vi barnen kladerna som vi tagit med oss. De blev jatteglada!
Kommer ladda upp bilder nar jag kommer hem! Jag har forresten fatt ett afrikanskt namn. "Ama Benewaa" Ama heter alla som ar fodda pa lordagar. De har ett namn for varje veckodag.

Nu har jag fatt med allt jag minns. Far se nar jag lyckas ta mig till internet igen. Skot om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar