2011-11-05

24 timmar till avfärd

Igår blev det treätters hos Amanda och Tommy mycket gott och trevligt!
Till förrätt åts nån EXTREMT god röra med skinka, rödlök, gräslök och creme fraiche.
Huvudrätten bestod av minutbiff, hemmagjord rödvinssås och ugnsgratinerat potatismos, (också det hemmagjort). Efterrätten var också mycket smarrig! Cheescake med brownie-botten, och nougatsås på det.


Två och en halv månad har gått sedan jag bestämde mig för att åka till Ghana. Tiden har gått galet fort!
Men nu bär det i alla fall iväg, och som jag har längtat! Två feta resväskor är packade. En med kläder, grejer och alla jordens mediciner. Samt en med leksaker, pennor, skrivböcker, målarfärg och kläder till barnen på barnhemmet.


Välfyllda väskor?


Planet går kl. 9.40 i morgon, så det blir till att åka tidigt.Hela resan med flygbyte i Amsterdam tar nästan 12 timmar, så det kommer bli en lång dag.
Hur det är med internet i Ghana har jag ingen större koll på. Men det sägs att det inte är det bästa. Ska i alla fall göra mitt bästa för att försöka uppdatera er om vad som händer där.

Vill passa på att tacka Jessica och Marie för kläderna ni skänkt!
De kommer att komma till stor användning! Tack!

I afton kommer Carro, Josse och Johanna hit. Det blir lite middag då också. Trevligt, trevligt!

So long motherfuckers! Eller nåt...

2 kommentarer: