2011-11-16

Ghana, dag 10

Internet idag igen. Lyxliv har i Ghana!
Glomde skriva igar att vi fick en cola till lunch. Det gjorde varan dag! Vi sken upp som solar!
Det kom in en spindel i varat rum igar. Linnea borjade grata, och jag dodade den. Vi var livradda.

Sen kom det in en 5/7 cm stor skalbagge pa dasset. Den var sjukt acklig! Den fick en av dem som arbetar pa barnhemmet doda. De skrattade at oss nar vi var sa radda.
Idag ar det minst 38 grader varmt. Man smalter bort i varmen. Brannde mig lite pa ryggen.
Har inte hant sa mycket idag. Vi har tvattat klader och sorterat bonor. Lekt lite med barnen har vi ocksa gjort.


Ha det braaaaa!

3 kommentarer:

  1. Usch usch usch!
    Insekterna är en anledning till att jag skulle kunna skippa att åka till afrika >.<
    Men det finns fler plus än minus iaf, så någon gång blir det nog av iaf! :)

    SvaraRadera
  2. Kul att jag kommenterat din blogg flera gånger men det aldrig kommit fram och jag blivit tokig.. och nu såg jag att man måste skriva i nått jävla kontrollord för att det ska skickas xP

    För att svara på din kommentar:
    "Sköna böna" kommer ju ifrån Herkules :D

    SvaraRadera
  3. Man overlever insekterna. Jag lovar! :)
    Haha, skitgrejer!
    Visstja! :D

    SvaraRadera