2011-12-05

Ghana, dag 28 och 29

Sista dagen i ghana. Konstigt.

Igar blev det souvenir-marknad i Accra. Det var extremt utmattande. Forsaljare som flyger pa en och vill att man "Bara ska titta" pa deras saker. Samma grejer overallt.
Man ska ova pa att pruta innan man aker. For pruta maste man verkligen gora. De sager ungefar det fyrdubbla priset mot vad man ska betala. Efter en timme dar pa marknaden sa kande vi oss klara. Vi tog en taxi till ett stalle med en del restauranger. Dar kakade vi burrito. Det var jattegott! Efter det tog vi oss en varsin smoothie, som var himmelsk. Vi hade turen att traffa pa Kristine och Katharina, som ar volontarer pa samma stalle som jag och Linnea varit pa. Sa vi hann saga hej da till dem innan vi aker.

Igar kvall satt vi och spelade Rappakalja. Vi satt uppe och vantade pa det nya volontarerna. Fem stycken var de. Fyra fran Sverige och en fran Tyskland. Tva av dem skulle stanna i en manad, tva av dem i tva veckor och tysken ska stanna i ett halvar. Om jag ska vara arlig sa blir jag lite avundsjuk pa dem. Vilket aventyr de har framfor sig! Men samtidigt langtar jag hem, sa det ska bli skont att snart vara hemma.
Idag ar mest en vantans dag... Planet gar kl 23 Ghana-tid. Sa vi maste aka kl 15, for att vara sakra pa att hinna. Man hamnar i stort sett alltid i bilko har.

Det har blev ett ganska ointressant inlagg. Men det blir formodligen ett mer omfattande inlagg senare. Med saker som jag glomt och sa vidare. Sen kommer det saklart massor med bilder!

Vi firade forresten andra advent igar. Med pepparkakor, ljus och lite juice. Mysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar