2011-12-16

Svenska hjältar

Jag slog på tv:n och såg att det var Svenska Hjältar. Jag blev oerhört inspirerad! Tyvärr hann jag bara se den sista halvtimmen. Men ska definitivt se resten också! Hursomhelst! När jag slog på så började precis ett inslag om en tjej, som var nio år. Hon började sälja bullar för att hjälpa de svältande barnen på Afrikas horn. Jag blev så JÄVLA glad. Speciellt när jag själv sett hur det ser ut, och vet hur det fungerar där nere. Visserligen var vi inte där de hade de som allra sämst, men man får ändå en uppfattning.
Men hur kan en sån liten tjej vara så stor? Hon hade tillsammans med massa andra barn samlat ihop 200 000 kr. Shit vilka härliga ungar! Jag blir så glad i magen. Att det finns såna människor! Som jag grät! Börjar gråta nu igen också. Haha. Jag vill också göra något. Jag har en idé.

3 kommentarer:

  1. Vad har du för idé!? :D
    Jag skulle också vilja göra något :)

    SvaraRadera
  2. Det lät kanske lite mer spännande än det är. Att jag har en idé. Men jag vill inte skriva den här. Haha :D

    SvaraRadera