2011-12-14

Sankta lucia, skänk mig ett jobb

Jaha. Igår var det en vecka sedan jag kom hem. Jag är redan trött på att vara arbetslös. Börjar nästan gråta över alla papper som måste skickas in till a-kassa och sådant skit.
Ett gott råd: Se till att alltid ha ett jobb! Då slipper du sånt här. Och ha koll på alla papper. Det hade inte jag...
Jag har i alla fall (ÄNTLIGEN) tagit tag i min foto-kurs. Har gjort klart en uppgift som är skickad på granskning.
Hoppas på godkänt, så jag kan släppa den och gå vidare med nästa.

Det känns som att jag inte har någonting att skriva om här längre. Liksom:
"Hej hej Bloggen!

Idag gick jag till Hemköp. Där köpte jag ett paket mjölk, kyckling och kaffe.
När jag kom till kassan stod det fyra personer framför mig. Daaah!
Jag trodde jag skulle dö av uttråkning.

Hej dååååå!"

Kul läsning...

Ja.. Igår var det i alla fall lucia. Men det enda lucia-tåget jag såg var det på tv:n. Det var ganska mysigt ändå.
Snart är det jul. Jag förstår inte riktigt.
Hur har tiden kunnat gå så fort? Fast i och för sig.. Jag har hunnit med ganska mycket i år i alla fall.
Bott i Irland i fyra månader, arbetat hela sommaren och hösten, och varit till Ghana.

Jag har nog kommit fram till vad jag ska bli när jag blir stor. Förskollärare. Frågan är bara om jag har tålamodet. Jag älskar att arbeta med barn, men när de inte lyssnar på mig blir jag galen.
Men så kanske det är för alla? Vad vet jag? Haha. Det finns i alla fall en utbildning i Nacka som jag fastnat för. Den inriktar sig på sång och dans med barn.
Men just att den är i Nacka gillar jag INTE. Men vi får se. Det dröjer hur som helst innan jag kan söka. Blir inte förrän till hösten 2013. Så jag hoppas fan att jorden inte går under innan dess.
Då blir jag besviken.

2 kommentarer:

  1. Haha förstår verkligen vad du menar med att man inte har något intressant att skriva! Känns så varje gång jag ska skriva ett inlägg..

    SvaraRadera