2011-12-11

Lila läppar och varm choklad

Idag följde jag med Amanda ut och fotade lite grann. Det var svinkallt utan jacka vill jag lova!
Det smakade fint med en kopp varm choklad sen när jag kom hem!
Blev bjuden på mat av mormor och morfar sen. Det smakade som vanligt bäst!
Och nu har jag suttit och gjort i ordning lite bilder, så här kommer en till omgång från Ghana.
Lite tråkigt är det att bilderna blir förstörda när man laddar upp dem här i bloggen. Men men...
Det går ju att se vad de föreställer i alla fall! Titta och njut! Eller nåt...


Stekt plantain (ser ut som en stor banan) och äggröra. Inte min favorit.




Här får barnen kläder som jag och Linnea tog med till dem.




GangsterN. Som jag saknar honom!


Jessica. Gullunge!


Våran granne. Ca. 12 cm fet spindel.
"Är den farlig?"
 "Nej, bara om man trampar på den. Då kan den bitas"
"Ooookej..."

Tvättdags!


En del av skolgården/barnhemmet

Utsikten från barnhemmet

Diskbänken

Brunnen. Hit gick vi och hämtade vatten.

"Bra böna. Dålig böna. Bra böna. Dålig böna...."

Köket. Vi har det ganska bra i Sverige ändå..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar